- Google Maps lancerer ny AI-funktion til udvalgte lokale guider i USA
- Funktionen hjælper med at finde steder der passer til brugerens behov
- Data til AI'en stammer fra billeder, stednavne, virksomhedsnavne, åbningstider og anmeldelser i Google Maps
- Man kan spørge efter steder med bestemt stemning og andre kriterier
- Funktionen kan bruges til at finde steder udover spisesteder
- Virksomheder bør have en godt udfyldt Google My Business-profil for at tiltrække kunder via den nye funktion
Google Maps lancerer en ny funktion (tests), der bringer AI til Google Maps, og den rulles ud denne uge til udvalgte lokale guider i USA.
Den nye junstig intelleigens funktion skal hjælpe folk med at finde steder der passer til deres behov, så uanset om man bare er sig selv eller om man er en hel gruppe, så kan man med den nye funktion få hjælp til at finde det sted der passer til ens behov.
Lige nu er det kun nogle udvalgte lokale guider i USA der får adgang til funktionen og kan derved teste den.
De mest læste de sidste 24 timer
Måden det virker på er hvis du eksempelvis er en gruppe og skal bruge et spiseted der indeholder alle i gruppens forskellige ønsker, så kan man blot fortælle Google om det og med hjælp fra kunstig intelligens og de mange data i Google maps, vil den så foreslå steder der matcher det man har bedt om.
Dataene til den kunstige intelligens stammer fra, billeder, sted navne, virksomheds navne, åbningstider og kunde anmeldelser og andre data der er tilgængelige i Google maps allerede nu. Der er derfor ikke tale om ny data, men blot en anden måde at bruge den data der allerede er tilgængelig på.
Som eksempel kan man spørge efter spisesteder med en bestemt stemning (ordet “Vintage” bruger Google selv som eksempel) og efterfølgende kan man spørge om frokost steder der har åbent, hvor den så fortsat vil huske at du har bedt om vintage stemning. Det kan også være du vil have din hund med, så fortæller du blot om det og den vil så finde de steder der tillader det ud fra hvad virksomhederne har tilføjet af data, men også hvad der er i anmeldelser af stederne.
Den nye funktion er ikke udelukkende spisesteder, du kan spørge den om hvad som helst. Om det er forslag til aktiviteter når det regner eller ting at lave efter at have været i biografen. Så længe dataene er i Google maps så vil det være tilgængeligt.
Den nye funktion gør det ekstra vigtigt for virksomheder at have en godt udfyldt Google my business profil, hvis de vil have kunder ind der benytter den nye funktion.