Google Maps tester nye AI funktioner i USA

AI genereret resume (TL;DR) Skjul resume
Google Maps lancerer en ny AI-funktion, der hjælper brugere med at finde steder, der passer til deres behov. Funktionen testes af udvalgte lokale guider i USA og bruger data som billeder, stednavne, åbningstider og kundeanmeldelser fra Google Maps. Brugere kan bede om forslag til steder baseret på specifikke krav, f.eks. stemning eller tilladelse af hunde. Funktionen er ikke kun til spisesteder, men kan bruges til at finde forslag til aktiviteter eller ting at lave. Virksomheder opfordres til at have en opdateret Google My Business-profil for at tiltrække kunder, der bruger den nye funktion.
Vis bullet points

Google Maps lancerer en ny funktion (tests), der bringer AI til Google Maps, og den rulles ud denne uge til udvalgte lokale guider i USA.

Den nye junstig intelleigens funktion skal hjælpe folk med at finde steder der passer til deres behov, så uanset om man bare er sig selv eller om man er en hel gruppe, så kan man med den nye funktion få hjælp til at finde det sted der passer til ens behov.

Lige nu er det kun nogle udvalgte lokale guider i USA der får adgang til funktionen og kan derved teste den.

Måden det virker på er hvis du eksempelvis er en gruppe og skal bruge et spiseted der indeholder alle i gruppens forskellige ønsker, så kan man blot fortælle Google om det og med hjælp fra kunstig intelligens og de mange data i Google maps, vil den så foreslå steder der matcher det man har bedt om.

Dataene til den kunstige intelligens stammer fra, billeder, sted navne, virksomheds navne, åbningstider og kunde anmeldelser og andre data der er tilgængelige i Google maps allerede nu. Der er derfor ikke tale om ny data, men blot en anden måde at bruge den data der allerede er tilgængelig på.

Som eksempel kan man spørge efter spisesteder med en bestemt stemning (ordet “Vintage” bruger Google selv som eksempel) og efterfølgende kan man spørge om frokost steder der har åbent, hvor den så fortsat vil huske at du har bedt om vintage stemning. Det kan også være du vil have din hund med, så fortæller du blot om det og den vil så finde de steder der tillader det ud fra hvad virksomhederne har tilføjet af data, men også hvad der er i anmeldelser af stederne.

Den nye funktion er ikke udelukkende spisesteder, du kan spørge den om hvad som helst. Om det er forslag til aktiviteter når det regner eller ting at lave efter at have været i biografen. Så længe dataene er i Google maps så vil det være tilgængeligt.

Den nye funktion gør det ekstra vigtigt for virksomheder at have en godt udfyldt Google my business profil, hvis de vil have kunder ind der benytter den nye funktion.

GÅ IKKE GLIP AF NOGET

Vær blandt de første til at få besked, når vores seneste artikler bliver udgivet ved at tilmelde dig vores ugentlige nyhedsbrev!